teisipäev, 1. november 2005

Kiired ja vihased oli päris lahe

Kuivõrd mul (meil) eile tekkis pisiga arusaamnatus arvuti ja selle kasutamise sihtotstarbe üle, siis üritasin teda konstruktiivsesse arutellu vedada. Üle kivide ja kändude ütleksin....Tema väitel kõik nende klassi poisid ja üldse 90% neist keda ta tunneb kas omavad isiklikku või viibivad on-line poole ööni. Ehk siis teistel nende leibkonna inimestel pole asja ei fooorumitesse ega üldse kuskile või on neil mitu-setu arvutit kodus. Minu seisukoht, et me teist arvutit ei osta tegi ta kuvaks. Väidet toetab seisukoht, et vastasel juhul ei ole poissi kuangi kodus vaid ta on siis kogu aeg internetis. Kui me siis aga arutlesime, millega temavanused veel tegelevad (vanuses 12), siis kurva tõsiasjana selgub, et ega ei tegeelgi. Ja ma ka ei oska midagi välja pakkuda ja ega nagumiski teda ei huvita ka. Ok, rennis käib, aga ega siis seal ei saa ka kogu aeg käia. Nagu mõni, kellel päevas kolm trenni. Iseenesest muidugi oleks lahe, kui ta kell kuus hommikul ujuma läheks. Et niisama ringi lonkida, seda jälle minu emasüda sügispimeduses välja ei kannataks. Eks ta varsti nagunii kaob sinna Kristiine või Viru keskusse rüppe. Sõbrad, sõbrad. Praegu need kõik virtuaalsed. KUigi siin leidis ükspäev mingis foorumis vana lasteaiakaaslase kuskilt välismaalt üles. Ja foorum on üldse mingi naljakas asi. Mina ei suuda nt kirjutada iga fooorumiteema sisse oma arvamust stiilis: mul on kah või ma arvan ka nii või lihtsalt et kirjutada selleks, et kirjutada, kui mul midagi nagu öelda ei ole. Nemad kirjutavad aga just nii. Ja nii on foorum täismingeid mõttetuid ridu. Aga see siis on see kuuluvustunne?

3 kommentaari:

Kadri ütles ...

mind ehmatas eile sama asi: tütar veetis päeva pinginaabri juures ja tagasi tulles väitis, et tema tahab rohkem "arvutis olla" - mängukoopas. Et pinginaaber on. Ma ehmusin tõsiselt, sest muidu ta joonistab ja meisterdab põhiliselt. Muide, kui pinginaabri vanemad oma tütrel meil ükskord järgi käisid, siis minu 1tund telekat poliitika jättis neile küll sügava (võibolla imeliku) mulje ... ega see muidugi nii karm pole, lihtsalt raam, millest võib vajadusel erandeid teha ...

terje ütles ...

Telekaga olen ma vabam, seda vaatan ise ka ja koos nendega enamasti ikka. Aga arvuti haarab lapse jäägitumalt. Seal mingit online tulistamisemängu katkestada on suur pühaduserüvetamine

Kadri ütles ...

me elasime paar aastat ilma telekata ja jube hea oli. sealt harjumus et ise ei vaata. aga raam on hea - kui seda polnud oli kogu aeg võimalik viriseda tibil, nüüd on selge sott, võib ise valida mida vaatab (no enamvähem) ajaraamis. Muidugi kui tuleb nukitsamees vm siis seda võib rahumeeli vaadata. Põhiline dilemma on tal kas Kodu keset linna või cartoon network, seal siis on asi abiks. Aga arvuti jah, ajab kohe närvi kui õiget asja ei leia ja nokitseb seal vaikselt ... Mõnes mõttes on lahe kuidas nad lennult õpivad ja haaravad ... samas ka hirmutav.