teisipäev, 10. oktoober 2006

Kui muutuda, siis ikka ekstreemselt

Ühesõnaga, kuna lapsehoidja Anne jäi tõbiseks enne kui jõudisüldse lapsehoidjaks hakata, siis tekitas see minus hirmsa meeleheite. Ja siis ma heitsin meelt kuni abikaasa ütles jälle seda, mida ta viimselajal üldse palju korranud on - et meil ju ruumi on, kõigil oleks lihtsam, kui mu ema meile koliks. Võrreldes mõne väikese toaga on meil ruumi muidugi hirmsasti. Nüüdseks on ta juba natuke asju täis ka, aga näiteks sinna potentsiaalse hoidja juurde sattudes mõtlsein, et kuidas üldse nii tillukeses ruumis elada saab. Muidugi saab, olen isegi saanud, aga inimene ju harjub.

Aga nüüd ongi nii, et Päeva Villa peab varsti ilma minu emata hakkama saama, vähemalt aasta, siis ta võib pärast ju tagas sinna minna. Ja korteri tahtis ta ju ammu maha juba müüa, aga maamaja talvel pole elamiskõlbulik. Äkki siis järgmise suve jooksul saab selleks. Ning ema veedab talve Tallinnas. Alguses ta ennast kindlasti hästi ei tunne, aga äkki Mart aitab sellest üle. Korraldame aga ruumid ümber ja - ma juba koristasin suurt kappi natuke. Ja üritame kõik natuke muutuda. Ma ise vist niipalju rääkida ei taha kui tema, aga ehk siis saavad lapsed endale rohkem jutukaaslast.

Ja nüüd on kuidagi hea tunne pärast kõigi nende otsuste tegemist. Ehki ma alati olen mõelnud et ei ämma ega emaga koos elamisest midagi head ei tule. Aga võib ju üritada ometi.

5 kommentaari:

Anu ütles ...

mul on selline poolik kooselukogemus ämmaga - käib last hoidmas nii 2-3 päeva kaupa ja jääb ka ööseks. ja võin öelda, et kui ikka ise vähegi paindlik olla, ei tohiks midagi hullu juhtuda. mina olen küll rahul, ja mulle meeldiks, kui ämm-äi päriselt meil elaksid, see annaks mulle jube palju vabadust juurde. kahjuks on ruumi vähe:)ja eks samas tekiks kindlasti ka igasugu ütlemisi aja jooksul. aga laste peale mõeldes on selline variant küll mõnus ja mugav.

Heidi ütles ...

Mida konkreetsemalt kahe pere asjad ühes majas eraldi hoida, seda lihtsam peaks olema hakkama saada. Vist. Umbes, et emal on võimalusel ja soovil enda kööginurk ja oma tuba on tal ju nagunii. Sõltumatus aitab ikka iseendaks jääda ja tülisid tuleb vähem.
Aga hoidja hakkab ikka ka käima? Või ema hoiab kogu aeg?

Heidi ütles ...

Ahjaa - postituse pealkiri on muhe:)

terje ütles ...

No omaette kööginurk oleks liiast. Nii palju seda ruumi nüüd ka ei ole. Ema tuleb hoidjaks ikka, ma loodan, ta on seda viimased aastad pidevalt rääkinud, et tahaks, aga peab tööl käima. Me otsustasime talle nüüd ise palka maksta. Seal hotellimajanduses on ikka täielik ekspluateerimine.

Anonüümne ütles ...

Mulle meeldib see tunne, et emad-vanaemad on lähedal. Et saad iga kell neile helistada ja lapsehoidmist paluda. Eriti tänulik olen oma emale täna, kes tuli telefonikõne peale kohale, lasi puruväsinud emal tagasi magama minna ja tegeles mitu tundi kõrvapõletikus väikepojaga.