neljapäev, 23. aprill 2009

on küll hilja, kuid suvi alles poolel teel

Suure lavendlihulluse vahepeal on nii mõndagi sündinud, aga käsitööblogi võib asjalikest täiendustest ikka vaid unistada. On nagu ja nagu ei ole ka. Samas on väga tähtis ka see kõik muu. Porrulaugud, basiilikud, aed-harakputk ja tüümian tõusid üles, aga minu liiga vara maha pandud kabatsokiseemned siiski mitte. Mis on väga hea. Ja siis tundub mulle, et kuskil peaks olema pott, kuhu külvasin lavendliseemned. Ma olen lavendlitest tegelikult meeletus vaimustuses, kuigi vaevalt et nad nii kaugele jõuavad, et ise korjata ja kuivatada, küllap ma ikka Hobipunkti kaubaga selle lõhna majja toon. Ega ei jaksa ju sügiseni oodata ka. Ja kes neid ilmugi teab. Kunagi ammu-ammu (pakun 1995) ostsin Windsorist kotikese lavendliõitega - selline kuninglik pesukapi lõhnastaja. Ja ta lõhnab siiamaani, kotike, kapp ise enam küll mitte eriti. Ja siis ma mõtlesin, ja välja mõtlesin . Uus kotike tuleb teha ja panna lõhnama. Tikkisin, kuninglikku eeskujuks võttes ühe lihtsakese hallile linasele, aga see pole ikka see. Kuninglikkusest asi kaugemal kui kaugel. Pildi peal on ka valed värvid, muidu ikka täitsa lavendlivärvi lilla ja hallikasroheline see mulinee. Misjärel ma leidsin ristpistes pildikese. Ja kuna tikkimiskihk on ju ka ammu piinanud, siis tegin ära. Ega ta kerge polnud. Kõige peenem, nr 11 kanvaa ja peenikesed ristikesed. Ja päris mitu erinevat tooni mulineed ka. Aga peaaegu. nauding oli peaasi, alguses muidugi rist ja viletsus, et kus nüüd täpselt mis värv peab olema, aga kui juba tulema hakkas, siis .... Ja siis vaatad veel, et oh, mis tibatilluke asi, see saab ju siuhti valmis. Ei saa ikka küll. Mitu päeva läheb, sest eks ole ju ka muud toimetamist. selline asi aga nõuab väikest süvenemist. Pildi peal muidugi jälle, absoluutselt valet värvi, küllap ma õigesse kohta panen parema pildi siis kah. Täna nautigem protsessi. Sest ega see siis veel valmis ei ole. Tikand peab saama veel vormi ka - kotikeseks ja peene pitsikese sinna serva. Näis, millal nii kaugele jõuab. Heegeldamise meeldetuletuseks aga tegin ühe mummulise boa mantlikaunistuseks.

Kommentaare ei ole: