esmaspäev, 20. september 2010

Kuuseriisikapirukas fetajuustuga

Kõige pealt keetsin seened: kuuseriisikas omas mahlas: seened, natuke soola, suhkrut, sibul, porgand ja kõige lõpuks suts söögiäädikat. Just niipalju, et maitselt paras oleks. Retsepti järgi tehes tuleb minu jaoks liiga soolane, aga maitsmise võimalus on ikka olemas.

Ja nendest sain imeline seenepirukas. Varem olen ma samamoodi imelist feta-spinatipirukat teinud ja kuna spinatit sel aastal ilm ei soosinud, siis seda teha ei saa.
aga kuuseriisikapirukat küll.
Põhjaks on muretaigen - hapukooremuretaigen väikese muskaatpähkliga. Vahel tehakse sellele eelküpsetust, mu meelest on ilma parem, jääb pehmem. Muidu on nii kõva, et murra hambad.
Täidiseks segasin: kuuseriisikad, pool pakki fetajuustu, 2 muna- ja piimasegu (tunde järgi parasjagu). Soola, tüümiani.


Kõik lahtikäivas koogivormis ahju, keskmisele siinile, ja 1 tund 175 kraadi jures küpsetamist. Süüa  proovisime nii soojalt kui jahtunult, teisel päeval oli veel parem kui enne.
Tundub üpris universaalne pirukatüüp olevat - kõik sobib, nii seened kui spinat, suvikõrvits ja tomat. ja kindlasti veel midagi, sink näiteks.

Teist päeva kuulasin, mis asi see kodus piuksub. akud laetud, ikka piuksub. Juhtmed seinast, ikka piuksub. Lõpuks selgus vastik suitsuandur. magada ei lasknud.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

nii isuäratav paistab

Anonüümne ütles ...

Annul olen.
millegipärast ei olnud nõus mu nimega.