laupäev, 6. november 2010

Jälle on uue ajakirja aeg

Hiljuti küsiti, kas on mul ka mõni kirg, mida õnnestuks mu vastu kurjalt ära kasutada. Mõni pakkus mulle vastuseks lõng, aga no seda on isegi küll ja juurdesaamiseks pole ma küll suuteline midagi ebaeetilist korda saatma. Käekotid olen ise liigitanud ka kirgede alla, aga need on ikkagi praktilised tarbeasjad ja kehtib sama, mis lõnga puhul. Šokolaad? - ei, see on ka pigem kiretu suhe. Järelikult ikkagi on veel, mida avastada.
Aga Käsitöö ajakiri on üks asi, mis mus ikkagi mingeid tundeid äratab. Aga kui analüüsida, siis tõelisest kirest muidugi on asi kaugel. Teisalt jälle, kui ma olen valmis laupäeva hommiku sellel pühendama, siis midagi nagu oleks.Vähemasti pean ma saama teda esimestel ilmumispäevadel poest (just poest) osta ning loen valuliselt kõik foorumipostitusi, kus juba kellelgi on käes ja juba hinnatud. Näiteks mittemidagiütlevaks või pole üldse midagi öeldud. Nagu polekski midagi öelda. Tegijatele on tagasiside oluline, aga miks mulle? Ise ka aru ei saa, nagu oleks minu asi, ega pole küll, vähemalt see number. (pisitilluke siiski, esilehel uute raamatute tuvustuses mainitakse ka seebiraamatut - ikkagi osakene ilusast käsitööst).
Avastasin rõõmuga, et kleitide lõikeid on seal, selliseid lihtsaid ja ilusaid. Isegi mina saaks hakkama. Viimastel nädalatel olen käinud ringi mõttega teha üks töölkäimise kleit, sest vaheldust oleks vaja ja kaua sa ikka vaid pluusidega vaheldud. Aga kas pöörduda selle mõttega Ingridi poole või teha ise? Aeg, aeg.... Nüüd on vähemalt lõiked kodus laual olemas ja see takistus kõrvaldatud, aga millal mina jõuan masina välja võtmiseni. Suure naise must kleit mulle seekord ei meeldinud, liiga palju seda "midagit". Kõik asjad ühes kleidis koos.
 Kudumid on seekord ootamatult lihtsad kõik. Ilusad ja lihtsad ja kerged ja tegelikult ka just sellised, mida võiks kududa kiiresti ja hõlpsalt talveõhtu pika telekavaatamise kõrvale. Sellised mustrid, mis jäävad kergesti pähe, aga samas on efektsed ja funktsionaalsed. Funktsionaalsed esemed, igapäevaselt vajalikud - soe kleit, seelik, vest, neid läheb ikka majapidamises vaja. Kuidas aga Anna niisuguse tempoga koob, see avaldab ikka muljet. Ta ilmselt täidaks hõlpsa vaevaga terve ajakirja. Ja eestimaiste lõngavabrikute lõng tuleb muidugi ära kududa, värvivaheldus mõjub selliste kenade inimeste seljas väga efektselt.
Üks kampsun tundus küll kangesti MR.Greenjeansi inspireeritud, aga tegelikult oli ta tehnoloogiliselt muidugi hoopis teistmoodi lahendatud, ja hoopis teistsuguste koekirjadega, nii et sarnasus ilmselt on vaid minu peas sellepärast, et mulle kord sarnane tumepruun mr G mulle hullult meeldis. Seda viidet seal kõrval ei olnud ka, erinevalt lk 11 Vogue inspireeritust. Eks kõigil ole mingid omad assotsiatsoonid, kunagi midagi näinud on kõik inimesed. Hea kui on mälestused ja ajalugu.
Mida mina aga kõige esimesena lugesin - Hiiu naiste kuubedest - ja nagu ikka - ma tahan ka. Seda, sellist, samasugust. Ja käiks kohe iga päev sügismantliks. Muidugi võib-olla kasutaks vähem nokitsemist ja vähem autentsust, aga - kuhu jäid nende lõiked? Ja siis on mul hea meel, et Ele oma vesti ära lõpetas, just niimoodi punasega. See on hea nõks juhuks, kui alustad midagi, aga mõtted lähevad uitama ja aastad mööduvad. Siis avastad korvist pooliku asja, mida üles ka harutada ei raatsi. Alternatiiv oleks muidugi padjakate. Aga vest on vajalik ese niikuinii.

Mu oma kapsun, mis siit sellest pildist eeskuju sai, ootab varrukalõnga. Ja siis tegelikult tahaks teha teise ka, tumesinise.Sest see tundub nii kena.

3 kommentaari:

Egater ütles ...

Seekordne Käsitöö mulle täitsa meeldis - eelmine oli selline, et kuidagi ei tahtnudki sõnavõtta.
Aga saladuskatte all võin öelda, et isegi Hiiumaal pole naiste kuubede lõikeid :S

Annu ütles ...

Mina vaatasin kleitide lõikeid, et kõik on täiuslikele figuuridele ja mõtlesin ka Ingridi peale. Poes ei ole puusadega naistele midagi:(
Mulle jäi kusagilt kõrva, et otsiti modelle, naisi tänavalt. Erakordselt ilusad inimesed olid piltidel igatahes.

Koduhaldjas ütles ...

tänan, et mind meeles pea te :)!
sain ka täna kingituseks ajakirja ja ei suuda ära imestada, mis koledus on suure naisterahva selga pandud. on rõhutatud KÕIKi kurvikamaid kohti neid veel suuremaks tehes. Hiiumaa kuubede jutu plaanin risti ja põiki läbi uurida.