pühapäev, 13. veebruar 2011

Linda


Kui ma olin väike, olid vanaema arhailises kirstus igivanad ja kes teab kust säästetud pitssallid. Need ei olnud kandmiseks, need olid hoidmiseks, osalt ka katkenud ja kulunud. Tõenäoliselt kandis neid vana-vanaema linnas teenides aastal 1890  või nii. Aga ega ma enam kindel ei ole.  Üks sall oli must. Tohutult elegantne, õhuline ja edev. Üks lemmiktegvusi vihmase ilmaga oli seda kirstu lapata, see sall õlgadel akna alla istuda ja kujutleda ennast kellekski teiseks.

Vanaema nimi oli Linda. Haapsalu salli raamatus oli see muster, Linda-nimeline. Sobis rätiku ääremustriks. Keskele sobis üks teine. Ja nii ta valmis saigi. Aega võttis küll. Ravelrys on kirjas, et alustasin 2010 aprillis. Ju siis. Mitu pikka autosõitu siia ja sinna. Ja hulk nuppe. Muutused  elus ja rahutu hing ei lase ju ühte asja järjest kududa.

Vardad nr 2,5. Need metallvardad on pitsi kudumiseks tõeti väga head, ehki soovitatakse ju ikka ja alati puitvardaid kerguse ja sileduse pärast. Need aga on seest õõnes ja hästi kerged ning vardaots nagu mõeldudki nuppude kudumiseks - peenike, parasjagu terav ja mitte liiga. Igastahes tasus proovida ja olen täiesti rahul. Tamiil on ka hea, ei lähe keerdu ja on parasjagu elastne. Kuna ma kudusin pitsi rätiku külge, mitte eraldi, siis mugavuse mõttes ikka kõige pikema tamiiliga, et kõik silmused vardale ikka ära mahuksid.
Lõng: Midara Micro, kulus 1 tokk ja natuke jäi ülegi. Lõng on peenike ja habras, aga niisama lihtsalt ei katke. Vahepeal oli küll tunne, et ketraja on hooletu olnud, teatav ebaühtlus lõngas on täiesti olemas. Kuid kui aus olla, see mulle isegi meeldis - ei ole liiga täiuslik vaid loomulik ja naturaalne. Pealegi valmis räti sees kaob ja seda ei märka.
Mustrid: Haapsalu salli raamatust Linda-kiri lk 176 ja rombikiri lk 151, lihtne äärepits on seal ka olemas. Lõpurea kudusin kahekordse lõngaga.

8 kommentaari:

ieska ütles ...

Maivõi, kui ülitubli sa ikka oled!

klaaspärlimäng ütles ...

Nii mõnus rätik! Veelgi põnevam piltide vaatamisest on kudumi tekkelugu lugeda. Ja seekord on see ikka tõesti aukartustäratav. Vanad asjad innustavad.

KK ütles ...

Imeilus!!!

Anna ütles ...

Väga armas! Ilus värv ka.

Rees ütles ...

Oi, taevake! Imeliselt ilus rätt!!! Ja armas lugu

Terje ütles ...

Aitäh teile ilusate sõnade eest.

Margit K. ütles ...

Sall on tõeline kaunitar!! Kui oskaks ise ka teha sellist. Midara Micra suhtes on mul ka selline kogemus, et lõng ebaühtlane - teised väga kiidavad aga ma ei ütleks, et see mu lemmik lõng oleks. Üks tokk praegugi kapis seismas. Aga sall on väga ilus!

Terje ütles ...

Aitäh, Margit. Kui veel pildistada ka oskaks, eksju
Mind tõesti see idara Micro ebaühtlus ei häirinud, sest näha oli, et see polnud haprusest, katkiminemise hirmu ei olnud, vaid korrutus oli kohati tihedam ja siis lõdvem.