kolmapäev, 6. aprill 2011

Dejavu


Sirutasin uue rätiku sirgu. Rahvusvaheliselt tuntud Haruni nime all. Ega mul ei olnud tegelikult mingit kavatsust seda kududa, enne kui Mari kord neljapäeval oli ringis koos õpetuse ja lõngakeraga, et kuidas alustada. Pilti vaadates tundus muster lihtne ja äärepits armas, hea ja jalustrabav. Tekkiski tahtmine, lõng oli ka olemas. Kunagi Signe käest vahetuse teel saadud imelilus punane villane. Ma pole ei enne ega pärast vist nii ilusat värvi näinudki. Muidugi läheb nende rättidega niikaua ludinal, kui nad on liiga suured ja enam kaasakandmiseks ei mahu - siis tempo aeglustub. Ja kui ääresilmuseid on vardal juba miljon. Praegu vaatan, et oleks ikka pidanud tegema mõnegi rea vähem. Aga vardale silmused mahtusid, mul ikka päris pika, 150 cm pikkuse tamiiliga varras ka. Mis aga probleemiks sai oli see, et  tõsiasi, et koo nii kiiresti kui tahad, kipub lõnga enne lõppu ikka väheks jääma. Ja seda siinmail ei müüda. Sestap siis kudusin kuni äärepitsini - ja oligi lõng läbi ning äärepits on juba uuest, sama karva, aga natukene teisest lõngast. Pronksi lõngapoest ühel laupäeval ostetud.

Ükspäev aga oma lahtis paberilehti ja kogutud mustrijupikesi sorteerides vaatas kaante vahelt vastu üks kandiline laudlina, millel peaaegu samasugune, aga siiski tiba erinev suurtest lehtedest ääremuster. Saksa keelse  Burda väljavõte, aga kahjuks ilma aastanumbrita. Muu muster oli ka tiba teistsugune, aga suht sarnane, lehemuster.  Siis sellepärast oligi mul kogu aeg nii tuttav tunne, nagu oleks seda juba kunagi näinud, äkki segi kudunud.
Võta nüüd kinni, kuhu ta paremini sobib. Nüüd ootan, millal saabub võidetud lõngakera, et äkki prooviks siis seda võrdluseks teha. Koopia pildikvaliteet pole just suurem asi, ehki mustriskeem on lihtne ja loogiline.
Rees küll ei avalikustanud muud kui esitähed, aga mul on nii hea meel, sest tavaliselt ei võida ma kunagi kusagil midagi (v.a 49 krooni üks kord viking lotoga) ja vaatan kadedusega õnnelikke.

2 kommentaari:

KK ütles ...

Imeilus rätt! Kuidas see lõng venitades käitus?

Ma märkasin ka, et võitsid :). Palju õnne!

Terje ütles ...

Väga hea lõng on.
aitäh