neljapäev, 31. jaanuar 2013

Everdeen or smth

Samal ajal kui pooleli on taas üks suurprojekt, Anna ülalt-alla-õmblusteta tehnoloogia kohane punane pitssviiter (projekt mis maandab mu pitsikusdumiskirge, aga on palju praktilisem), on mütsihooaeg ka. Heegeldamisest ei tulnud msikit välja, vardad tundusid kodusemad.
Originaalis on Everdeen beanie tegelikult sootuks teistsugune ja kui Ravelrys hoolega ringi vaadata, laussa kahe nimega avaldatud, alumised servad tiba erinevad juba tehtud ka. Ma ei hakanud süvenema, kas on tegu ühesama autoriga või mitte. Esmalt mütsi nähes  tunduski kuidagi tuttavlik. Nagu oleks juba kuskil näinud. No pole ka ime, Weekend Hats oli selle juba 2011 avaldanud.  Siiski, ma olen näinud ka sellesama mustriga kindapoolikuid ja siis meenus, et ammu-ammu ka sokke. Mis olidki kindapoolikute puhul inspiratsiooniks. Muidugi Knitty-s. Ja juba aastal 2005. Ma ei tea  mille järgi küll disainerid siin nimesid asjadele panevad, mõnikord on lugu juurde jutustatud, mõnikord mitte, aga Knitty le ja Pomatomusele siiski on viidatud.  Ehk et nimesid ei panda mustrikillukese järgi vaid lähtutakse asja olemusest.  Ehk et ma peaksin ka oma kudumile, mille on ju originaalmütsist erinev lähenemine, mingi nime panema. Kuigi taoline müts on siiski , küll alumine serv teistmoodi ja ma avastasin selle hiljem, nii et leiutasin ikkagi jalgratta.
Aga olgu ta siis  lihtsalt üks Mantli-juurde-sobiv-Punane-Müts. Sellist, mis sobinuks mu uue kauni puanse mantli juurde (aitäh Ingrid) ei suutnud kaua välja mõelda. Kirjutriibuline ei sobinud, ikka ühevärviline pidi olema, aga msut olnuks jälle liiga sünge. Kaua sa ikka valge pearätikuga käid nagu Raja Teele. Ja ega ma siis mingit tavalist ka ei taht. Selles mustris aga oli hea võimalus rakendada keerdsilmuseid. Pealaepealne kokkuvõtmine tekkis lihtsalt õhksilmuseid ära jättes. Ühekordne pind sai siiski liiga palju auke täis, kõik need õhksilmused ikka venisid parasjagu, nii et kudusin asjale veel voodri ka alla.
Lõngaks Prismas suures kastis olnud akrüül nimega Detroit. Hea tugeva keeruga lihtne lõng suures tokis, et kui untsu läheb, pole kahju ka. Ja muud materjalid ikka ajavad lauba kangesti sügelema.
Ravelrys ka.
Selgelt oleks vaja seda mustrit proovida peenema varda ja peenema lõngaga ning nood kindapoolikud on ses suhtes just hirmus ahvatlevad, ehki ma pooliku kindaga suurt midagi peale hakata ei oska, peaks sõrmed siiski lõpuni kuduma. Väljakutse missugune.

2 kommentaari:

Anu ütles ...

väga lahe müts ja tundub, et polegi väga tuumafüüsika see muster :)

Terje ütles ...

Pildi järgi jah, et oi mismoodi küll, aga tegelt imelihtne