reede, 10. mai 2013

Nõudemaania

mingi nõudemaania on mind haaranud. see kõik on muidugi Anu ja Signe "süü", aga tõtt öelda tundub, et ma lihtsalt olen seda kirge endas maha surunud. Kogu aeg ma ju olen kiibitsenud eha kapis olevaid nõusid, neid punaseid muhumustrilisi kausjaid tasse nagu see maailma ilusaim: http://www.osta.ee/en/muhu-mannaga-kfk-tass-alustass-tassi-korgus-5-8-cm-terve-29773775.html. Mõned vanaema Erika nõud jõudsid nö varajagamise käigus siiski meie kappi ka. Põhiliselt siis need suuremad, millelt praadi ja kartulit serveerida. Ja ikka Langebraun, küllap vanasti muid eriti siis ei kasutatudki. Ma ikka unistan, et ökki ma leian kuskilt samasuguse punase triibuga taldrikuid vms, kui mitte vanu, siis võiks ju uuedki olla. aga alati on punane värv vale olnud, nood on ju kuidagi mahedalt tumedad.
See on kõige kaunim, ehki väikseim vaagen, sellelt ma olen ikka kalalõike või miskit piremat serveerinud. Väga kulunud ei ole ka kuldne rant. aga eks nad kõik ole suuremal või vähemal määral kulumisjälgedega, ikkagi kasutusel olnud asjad.
ja teine vaagen on suur, see töötab meil prae ja kana jms vaagnana. Supi jaoks oleks vast liiga mahukas. Vaarikas on sama mis väikese peal, on proportsiooni vahe küll.
Tirinaid on kaks. Üks on suur, vast 5 liitrit suppi mahub sisse. Teine on 2 liitrine, madalam ja tundub seetõttu laiem, aga tegelikult on lihtsalt väiksem. Mõlemast on suppi tõstetud, aga kuna mul pole sellise tirina väärilist kulpi, ja mugavus on ka elus võitu saanud, siis väga tihti ei kasuta.

Mu lemmik on hoopis suur ovaalne praevaagen. Vahel kui on menüüs pisem kana või väiksem praetükk, siis kasutame seda. Ja viimasel ajal on jõululõunad ka suht rahvarohked ja suure söömaga olnud, nii et seegi vaagen on vatti saanud ja oma kohust vääriliselt täitnud. Sellest ka suht kulunud servatriip. Aga kuju on superhea.

Millegipärast ei kujuta ettegi, kas suudaksin niivõrd rõõmustada nende üle, kui oleks terve serviis kasutada. Nendel üksikutel nõudel on teine väärtus. 

4 kommentaari:

kajakapesa ütles ...

oi see väike on armas ja tirin ka. Mul on ju see sama jama kaelas, et meeldivad need sindrid. Ma siiski olen veel nii arukas olnud, et pole juurde ostnud miskit :)

KK ütles ...

Nii ilusad!

Anonüümne ütles ...

Tõelised iludused!
Anu

Terje ütles ...

Kaja, ma ka ei ole ostnud, ainult kiibitsen. Ja no hinnad on ikka ka...