teisipäev, 1. juuli 2014

Proovilapp

Mitu silmust peab olema vardal? Raamatu järgi (Jõeste, Kirjatud teekond, oli valik, kas 88  ja lapiline ranne või siis 80 ja Mustjala oma. Mõlemad kenad. Vardad on mul siin hetkel vist 1,5. Igastahes tuli ka 80 silmusega lapiline ranne laiemat sorti, meestekas. Järgmised vardad aga on 0,8 ja need tunduvad küll selle  lõnga jaoks liiga peened. Ses mõttes, et painduvad kõveraks.  Midara Roma oleks paras, aga kui võtsin peenema lõnga, siis tuli ka kogu kupatus peenem ja õrnem. Ma aga vajan just tugevamat tulemust. Kuidas kududa tugevamini? Minu loomulik käekiri on ikka suht lõdva, pitsi puhul ju ka. See mida teised koovad vardaga nr 3 või isegi 3,5, on mulle paras kududa vardaga nr 2,5 kui mitte veel väiksemaga.
Alternatiivina paks proovima väikest vanutamist peale valmimist, siis tõmbab kokku ja on tillem.

3 kommentaari:

KK ütles ...

Sellist head peenikest kindavillast on Eestis raske leida, mujalt veel raskem. Klassikaline 2kordne on 1.0ga kududes nii enamvähem, 1,2 on parem aga siis peab mustrit kohandama sageli. 0,8 on tsipa liiga tihe kahekordsele jah, ma praegu teen ja no hakkama saab aga raskem on kududa. Keegi võiks toota sellist peenemat kahekordset :)

Terje ütles ...

Ilmselt tuleb ikka õppida tugevamini kuduma. Kas sa vanutamist oled proovinud?

Diana Tammann ütles ...

Mina koon ka suhteliselt lõdvalt. Kinnast kohe peale pitssalli kudumist ei võta ette. Esimene kinnas tuleb alati teisest suurem. Teise ajaks on käsi juba harjunud tugevamini kuduma.
Tiheda koe jaoks peab kätt harjutama.
Proov on kena välja kukkunud.