esmaspäev, 11. august 2014

Aino

Pitsiliste rättide mustreid on meeletult palju, aga ikka tabab mind soov neid omamoodi kombineerida. Tükike siit ja teine sealt. Panin rätile nime ka, sest alustasin seda oma tädi Aino sünnipäeval. Järjest ei kudunud, sestap sai valmis paar kuud peale alustamist. Vahepeal oli pikem paus.

Keskosas siis lihtne kaselehemuster, äärde tekitasin rombid, milles nupud ristikujuliselt. Et ikka usku ja lootust jätkuks. Ja servapitsi kudusin külge. Alguses veel mõtlesin, et äkki teen ilma, sestap sai servadesse neljasilmuseline rips, aga lõnga leidsin juurde ja koonerdada polnudki vaja. Kuna ma parasjagu katsetasin erinevaid kndaramdmeid, siis Mustjala kindarandme hakatus tundus ka äärepitsiks sobivat. Lõpuosa kujunes lihtsalt orgaaniliselt juurde.

Lõng on Midara Roma. Vardad nr 3,5. Rätt sai suur, lõngakulu 200 g


Suurus ei ole muidugi võrreldav ühtede tõeliselt megarättide, voodikattesuurustega, mida Haapsalus pitsipäeval demonstreeriti.  Niipalju peent pitsilõnga kui seal kleitideks ja rätttideks kootud oli....minu seekordne rätt on paras talvel pähe või õlgadele, voodikatteni tahaks ka kunagi jõuda.

4 kommentaari:

KK ütles ...

Imeilus! sa ikka oskad! Ajad mulle uuesti kudumiseisu peale :)

Need hiigelsuured ei ole alati eriti praktilised. Mul on see "saanitekk", mis kogemata liiga suur sai ja ma istun pidevalt teda tagumiku alla kinni ja äärepitsi lahti jne.

Terje ütles ...

Aitäh,
No ma mötlengi, et laudlinaks vöi voodikatteks äkki. Ehki mõni kindast peab seda pühaduseteotuseks.

Heli ütles ...

Kaunike!
saanitekk - see on küll tabav võrdlus:)ka minu suurt rätti kasutas mu halb tütar nähtavasti tekina (peab hoolsamini peitma laste eest) Aga teinekord talvel on suur rätt mantli peal lihtsalt võrratu.

Teedeehitus ütles ...

Ilus ;)